چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مهمترین اولویت وزارت علوم بازگشایی دانشگاههاست، اما شرایط دانشگاه ها نسبت به میزان پذیرش دانشجویان بومی و غیربومی متفاوت است و نمی‌توان تصمیم واحدی برای بازگشایی همه دانشگاهها گرفت.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی طلوع مهر، علی خاکی صدیق عصر امروز در وبینار مجازی چالش‌های دانشگاه‌های غیردولتی که به میزبانی موسسه آموزش عالی طلوع مهر در قم، برگزار شد، با اشاره به مهمترین اولویت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمان کنونی اظهار کرد: بازگشایی دانشگاه‌های کشور از ابتدای مهر ماه سال جاری از اولویت‌های این وزارت خانه است اما با توجه به شیوع ویروس کرونا هر دانشگاهی بنا به ویژگی‌های دانشجویی خاص خود می‌تواند این کار را انجام دهد.

 وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد دانشجویان برخی دانشگاه‌های کشور را افراد غیربومی تشکیل می‌دهند، بیان کرد: پذیرش شمار بالای دانشجویان غیربومی می‌تواند خطراتی را در خوابگاه‌ها به دنبال داشته باشد که همین عامل بازگشایی مراکز آموزش عالی را با دشواری مواجه کرده است.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: دانشگاه‌هایی که شمار بالایی پذیرش دانشجویان غیر بومی دارند، تقاضا کرده‌اند که بازگشایی دانشگاه‌ها از ابتدای بهمن ماه باشد.

خاکی صدیق با بیان اینکه شرایط دانشگاه‌های پیام نور و غیردولتی با دانشگاه‌های دولتی تفاوت دارد، تصریح کرد: دانشجویان این مراکز را اغلب بومی‌ها تشکیل می‌دهند که خواستار بازگشایی دانشگاه‌ها براساس روال سال‌های پیش هستند.

وی تاکید کرد: تفاوت شرایط دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو موجب شده است که امکان اجرای یک سیاست واحد در بین دانشگاه‌های کشور وجود نداشته باشد که به همین دلیل هر دانشگاه بر اساس ویژگی و بافت دانشجویی که دارد می‌تواند نسبت به بازگشایی اقدام کند.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری موسسات غیردولتی را در نوع خود قابل‌توجه دانست و گفت: هرکدام از این مراکز آموزشی نیز مشکلات منحصر به‌فردی دارند و نمی‌توان راهکار واحدی برای حل هم‌زمان آن‌ها در نظر گرفت.

وی با تاکید براینکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی تلاش می‌شود اساسنامه جدیدی در ارتباط با موسسات غیردولتی به تصویب برسد، گفت: با تصویب این اساسنامه بخشی از مشکلات کنونی و دغدغه مسؤولان این مراکز از بین می‌رود.

خاکی صدیق با بیان اینکه برای تسهیل در امور موسسات غیردولتی در ایام شیوع ویروس کرونا رایزنی‌های مطلوبی با وزارت علوم انجام‌شده است، عنوان کرد: معضلات و مشکلات بخشی از این مراکز آموزشی در حال حاضر برطرف ‌شده است که در این راستا می‌توان به اجرای طرح تعاون بین دانشگاهی اشاره کرد که با اجرای این طرح بخشی از مشکلات اختصاصی رشته‌های تحصیلی از بین می‌رود.

   

    

دورنگار:
 025-33555610 (داخلی 100)

رایانامه:
info@tolouemehr.ac.ir

صندوق پستی:
371853814

واحد برادران:
قم، پردیسان، بلوار دانشگاه،
بلوار شهروند شمالی

کد پستی: 3749113362
تلفن: 33555610-025 - داخلی 1

 

دفتر مهارت افزایی و مرکز مشاوره طلوع مهر:
قم، بلوار امین،کوچه شماره یک،
مرکز مشاوره طلوع مهر

لوکیشن نشان
تلفن: 33555610-025 - داخلی 501 و 503
025-32614070

 

واحد خواهران:
قم، خیابان شهید فاطمی(دورشهر)
نبش میدان رسالت
کدپستی: 63117-37156
تلفن: 33555610-025 - داخلی 2

طراحی و پیاده سازی : گروه نرم افزاری دیما

Template Design:Dima Group