پنج شنبه, 09 فروردين 1403

مراسم گرامیداشت سی و یکیمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام و گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی طلوع مهر مراسم گرامیداشت سی و یکمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد به صورت پخش زنده (مجازی) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلیمن دکتر مهاجرنیا استاد حوزه و دانشگاه در موسسه آموزش عالی طلوع مهر برگزار شد.

حجت الاسلام مهاجرنیا در ابتدا به بیان ویژگی های اخلاقی ، شخصیت و تفکر حضرت امام (ره) پرداخت و افزود: امام راحل از جمله اندیشمندان و نظریه پردازانی بود که ایده و نظریه خود را عملی می کرد در صورتی که بسیاری از متفکران صرفا ایده پردازی می کنند؛ تحول فکری، نظریه پردازی و دیدگاه های بسیار جدید و ناب از ایشان بوده که همه این تفکرات از جانب ایشان عملی شده.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی های حضرت امام که ایشان را به شخصیت کاریزماتیک و فوق العاده تبدیل کرده تصریح کرد: امام (ره) دنیا را خوب می شناخت، فهم امام از دنیا، تاریخ و شرایط گسترده تاریخی بی نظیر بود؛ امام زمام زمان را در دست گرفت و زمان را در دست گرفت و آن را مدیریت کرد.

یکی دیگر از ویژگی های اخلاقی حضرت امام دین شناسی ایشان بود؛ اسلام شناسی که امام (ره) مطرح کرد متفاوت بود، امام اصل دین را برای مردم تعریف کرد و دین را در خدمت جامعه آورد؛ امام خمینی (ره) در عرصه تطبیق و ارجاع گزاره های دینی به عنصر زمان و مکان آن چنان عمل کرد که حاصلش تربیت انسان های دینی، حماسی، شجاع و انقلابی بود؛ 8 سال دفاع مقدس نشانه آشکار این مکتب است.

وی در ادامه گفت: حضرت امام (ره) نظریه تشیع را متحول کرد و جنبشی در مکتب اهل بیت (علیهما السلام) ایجاد کرد که سر آغاز جنبش سیاسی و انقلاب اسلامی ایران بود  که این انقلاب در قرن بیستم بی نظیر بوده و حتی در طول تاریخ ائمه هم چنین تحولی که اسلام در عرصه حاکمیت جای پیدا کند نخواهیم یافت.

حجت الاسلام دکتر مهاجرنیا با اشاره به تحولات سیاسی و مذهبی در طول تاریخ از جمله بعثت حضرت رسول(ص) تصریح کرد: بعد از بعثت حضرت رسول(ص)، انقلاب اسلامی ایران نسبت به سایر تحولات سیاسی و مذهبی در تاریخ متمایز و برجسته بوده؛ امام راحل با شعار این که اسلام، همه اش سیاست است انقلاب اسلامی را بنیان گذاری کرد و به همه دنیا نشان داد که این شعار قابل اجرا می باشد و قانون حاکمیت اداره این کشور را قانون اسلام معرفی کرد.

وی با اشاره به بحث ولایت فقیه و نقش حضرت امام (ره) در معرفی آن به جامعه افزود: امام نقش بسیار مهمی در بازسازی ولایت فقیه داشت و ولایت فقیه را با همان خطوط اصلی محفوظ نگاه داشت اما مردم نقش اصلی را ایفا می کنند و به آن رای می دادند و رای مردم حجیت داشت؛ امام (ره) مردم سالاری دینی را تعریف کرد و معنای اصلی جمهوریت را در جامعه معرفی نمود.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: امام برخواسته از رای مردم نبود بلکه رای مردم را امام درست کرد؛ اگر چه امام منتخب و محبوب ملت ایران بود اما احیای نقش مردم در حاکمیت برخواسته از ایده پردازی و تفکر حضرت امام (ره) بود.

 

 

   

    

دورنگار:
 025-33555610 (داخلی 100)

رایانامه:
info@tolouemehr.ac.ir

صندوق پستی:
371853814

واحد برادران:
قم، پردیسان، بلوار دانشگاه،
بلوار شهروند شمالی

کد پستی: 3749113362
تلفن: 33555610-025 - داخلی 1

 

دفتر مهارت افزایی و مرکز مشاوره طلوع مهر:
قم، بلوار امین،کوچه شماره یک،
مرکز مشاوره طلوع مهر

لوکیشن نشان
تلفن: 33555610-025 - داخلی 501 و 503
025-32614070

 

واحد خواهران:
قم، خیابان شهید فاطمی(دورشهر)
نبش میدان رسالت
کدپستی: 63117-37156
تلفن: 33555610-025 - داخلی 2

طراحی و پیاده سازی : گروه نرم افزاری دیما

Template Design:Dima Group