پنج شنبه, 09 فروردين 1403

 

 

ضمن عرض تبریک به پذیرفته شدگان نهایی مقطع کاردانی به کارشناسی در موسسه آموزش عالی طلوع مهر قم، خواهشمند است شرایط و ضوابط ذیل را به دقت مطالعه فرمایید.

 

زمان ثبت نام اینترنتی:دوشنبه 19 شهریور ماه 1397

زمان ثبت نام حضوری: سه شنبه 20 شهریور ماه 1397

 

 

بخش اول: ثبت نام اینترنتی

ضمن عرض خيرمقدم به دانشجويان ورودي جديد، ثبت نام از پذيرفته شدگان در دو مرحله به صورت اينترنتي و حضوري صورت مي گيرد. پذيرفته شدگان لازم است در زمان مقرر نسبت به ثبت نام اينترنتي اقدام نموده، در صورت اطمينان از تائيد ثبت نام اينترنتي و دریافت پیامک کد رهگیری، نسبت به تشکيل پرونده و ارائه مدارک لازم براي مراجعه به دانشگاه و ثبت نام حضوري طبق برنامه زماني تعيين شده اقدام نمايند.

تذکر: دانشجویان می بایست این مرحله را قبل از حضور در موسسه انجام داده باشند. آن دسته از دانشجویان که موفق به ثبت نام اینترنتی نشده اند با مراجعه به سایت رایانه مؤسسه واقع در طبقه چهارم اقدام به ثبت نام اینترنتی نمایند.

 

راهنمای کامل ثبت نام اینترنتی دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی

 

بخش دوم: ثبت نام حضوری

دانشجویان محترم پس از تکمیل ثبت نام اینترنتی، مراحل زیر را جهت تکمیل فرآیند ثبت نام در مؤسسه انجام می دهند.

گام اول: کنترل مدارک و تشکیل پرونده

مدارک لازم این مرحله:

  • اصل و تصویر گواهینامه موقت یا دانشنامه کاردانی. (2 عدد)
  • اصل و تصویر مدرک نظام وظیفه. (مختص برادران)

متقاضیان مشمول نظام وظیفه می بایست جهت تکمیل پرونده نسبت به اخذ معافیت تحصیلی از مراکز پلیس+10 اقدام نمایند.

  • اصل و تصویر تمام صفحات شناسنامه. (2 سری)
  • اصل و تصویر کارت ملی (2 سری پشت و رو).
  • 5 قطعه عکس 4*3 .

گام دوم: نظام وظیفه (ویژه برادران)

بررسی وضعیت نظام وظیفه توسط جناب آقای پیرامن انجام می شود.

 

گام سوم: پرداخت شهریه

R پرداخت شهریه از طریق سامانه جامع آموزش به صورت اینترنتی انجام می شود. جهت پرداخت شهریه می توان از رایانه های موجود در مؤسسه استفاده کرد.

R باتوجه به مبالغ شهریه ثابت و متغیر زیر به صورت علی الحساب مبلغ 8.500.000 ریال هنگام ثبت نام اخذ می گردد.

R بعد از پرداخت شهریه جهت تایید نهایی پرداخت به امورشهریه مراجعه شود.

تذکر: نام کاربری جهت ورود به سامانه جامع آموزش شماره دانشجویی و رمز عبور کد ملی دانشجو می باشد. 

گروه درسی

شهریه ثابت

عمومی

پایه

اصلی و تخصصی

علوم انسانی

4.950.000

253,000

385,000

418,000

فنی و مهندسی

5.800.000

253,000

385,000

451,000

 

گام چهارم: انتخاب واحد

آخرین مرحله ثبت نام انتخاب واحد می باشد. در این مرحله دانشجو پرینت انتخاب واحد و سرفصل رشته خود را دریافت می نماید.

 

 

آئین نامه آموزشی دوره کارشناسی پیوسته و ناپیوسته

گزیده ای از آیین نامه آموزشی مقطع کارشناسی مصوبه جلسه 859 مورخ 16/12/1393 شورای عالی برنامه ریزی


 

تعداد  واحدها

ماده 7) هر دانشجو در هر نیمسال تحصیلی لازم است حداقل 12 و حداکثر 20 واحد درسی را انتخاب کند. چنانچه دانشجو در نیمسال آخر برای دانش آموختگی، حداکثر 24 واحد درسی باقی داشته باشد، بشرطی که میانگین کل وی بالای 10 باشد، می­تواند تا 24 واحد درسی اخذ نماید. حداکثر واحد مجاز انتخابی در دوره تابستان 6 واحد درسی است.

ماده 8) در صورتی که دانشجو در آخرین نیمسال تحصیلی برای دانش آموختگی حداکثر دو درس نظری داشته باشد، با تأیید گروه آموزشی و با رعایت سقف واحدهای آن نیمسال می­تواند دروس را به صورت معرفی به استاد در آن نیمسال یا دوره تابستان بگذراند. اگر میانگین نمرات دانشجویی در یک نیمسال حداقل 17 باشد، در اینصورت دانشجو با تأیید گروه آموشی در نیمسال تحصیلی بعد می­تواند حداکثر تا 24 واحد درسی اخذ نماید.

حضور در جلسات

ماده 17) حضور دانشجو درتمام جلسات درس دوره­های حضوری الزامی است. اگر دانشجو در درسی بیش از 16/3 جلسات یا در جلسه امتحان پایان نیمسال آن درس غیبت کند، چنانچه غیبت دانشجو به تشخیص شورای آموزشی دانشگاه غیرموجه تشخیص داده شود، نمره آن درس صفر و در صورت تشخیص موجه، آن درس حذف می­شود. در این صورت رعایت حد نصاب 12 واحد در طول نیمسال برای دانشجو الزامی نیست ولی نیمسال مذکور به عنوان یک نیمسال کامل جزو سنوات تحصیلی وی محسوب می­شود.

مدت مجاز تحصیل

ماده 15) تمدت مجاز تحصیل در دوره های کاردانی (اعم از پیوسته و ناپیوسته) و کارشناسی ناپیوسته دو سال و در دوره های کارشناسی پیوسته چهار سال است.

تغییر رشته / گرایش

ماده 25) تغییر رشته دانشجو در دوره کارشناسی ناپیوسته ممنوع است اما تغییر گرایش با داشتن شرایط و ضوابط خاص امکان پذیر است.

 

 

 

معادل سازی

ماده 28) معادل سازی و پذیرش واحدهای درسی گذرانده شده دانشجو بر اساس دستورالعمل اجرایی مصوب شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است. معادل سازی دروس صرفا در شیوه های آموزشی هم ارز صورت می­گیرد.

میانگین نمرات و مشروطی

ماده 19) چنانچه میانگین نمرات دانشجو در هر نیمسال تحصیلی کمتر از 12 باشد، دانشجو در آن نیمسال مشروط تلقی می­شود و در نیمسال بعدی حداکثر می­تواند تا 14 واحد درسی انتخاب کند.چنانچه دانشجویی در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دو نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته 3 نیمسال اعم از متوالی یا متناوب مشروط شده باشد، از تحصیل محروم می­شود.

مرخصی تحصیلی

ماده20) دانشجو می­تواند با رعایت سنوات مجاز تحصیل، در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، یک نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته حداکثر دو نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده کند.

انصراف از تحصیل

ماده 22) دانشجوی متقاضی انصراف از تحصیل، باید درخواست انصراف خود را شخصاً و به صورت کتبی به اداره آموزش دانشگاه تسلیم کند. دانشجو مجاز است فقط برای یک بار و تا دو ماه از تاریخ ارائه درخواست، تقاضای انصراف خود را پس بگیرد. درغیر اینصورت، پس از انقضای این مهلت، حکم انصراف از تحصیل وی صادر می­شود. (ماده 4 آيين نامه شهريه) دانشجوي انتقالي يا دانشجوي منصرف از تحصيل موظف است شهريه کامل يک نيمسال تحصيلي اعم از ثابت و متغير (در مقاطع کارداني و کارشناسي و کارشناسي ناپيوسته تا سقف 16 واحد نظري و مقطع کارشناسي ارشد تا سقف 8 واحد نظري) را به موسسه مبداء پرداخت کند.

فراغت از تحصیل

ماده 31) تاريخ دانش آموختگی، زمان ثبت  آخرين نمره‌ درس دانشجو در اداره آموزش دانشگاه است.

ماده 29) ملاک دانش آموختگی برای دوره های كارداني، كارشناسي پيوسته و ناپيوسته داشتن ميانگين کل حداقل 12 در پایان دوره است.

 

   

    

دورنگار:
 025-33555610 (داخلی 100)

رایانامه:
info@tolouemehr.ac.ir

صندوق پستی:
371853814

واحد برادران:
قم، پردیسان، بلوار دانشگاه،
بلوار شهروند شمالی

کد پستی: 3749113362
تلفن: 33555610-025 - داخلی 1

 

دفتر مهارت افزایی و مرکز مشاوره طلوع مهر:
قم، بلوار امین،کوچه شماره یک،
مرکز مشاوره طلوع مهر

لوکیشن نشان
تلفن: 33555610-025 - داخلی 501 و 503
025-32614070

 

واحد خواهران:
قم، خیابان شهید فاطمی(دورشهر)
نبش میدان رسالت
کدپستی: 63117-37156
تلفن: 33555610-025 - داخلی 2

طراحی و پیاده سازی : گروه نرم افزاری دیما

Template Design:Dima Group