مدیریت بازرگانی
مدیریت، علم اداره و هدایت سازمانها به گونهای است که موجب افزایش کارایی، بهرهوری و اثربخشی آنها گردد. دانشی بین رشتهای است که از علوم مختلف مانند جامعهشناسی، روانشناسی و ریاضیات برای بهبود عملکرد سازمانها یاری میجوید. جذابیتها و گرایشهای متنوع رشته مدیریت، توجه فارغالتحصیلان رشتههای دیگر را نیز به خود جلب کرده است.
هدف رشته مدیریت بازرگانی، مدیریت خروجی کسب و کارها در جهت رشد و سودآوری بیشتر آنهاست. فارغالتحصیلان این رشته ممکن است خود مدیریت سازمان را به عهده داشته باشند و یا به صورت مدیر یک بخش فعالیت کنند. مدیریت بازرگانی برای افرادی که از چالشها استقبال کرده و به دنبال حل مسئله هستند و از شناسایی نیازهای کسب و کار و بازار را شناسایی کرده و رفع آنها اقدام لذت میبرند، مناسب است. بنابراین میتوان گفت که لازمه موفقیت در این رشته، توانایی تعامل و برقراری ارتباط با دیگران است.
مشاغل متناسب با رشته مدیریت بازرگانی:
1- مدیر بازاریابی و فروش شرکتها
2- مدیر پژوهش و تحقیقات بازار
3- مدیر تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ
4- مشاور عالی و برگزارکننده دورههای کسب و کار
5- مدرس گرایشهای رشته مدیریت در مدارس دانشگاهها
رشته مدیریت بازرگانی مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسی ناپیوسته رشته مدیریت بازرگانی برگرفته از وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری شورای عالی برنامه ریزی که در جلسه 335 شورای سرپرستان مورخ 1380/7/1 که در ادامه جلسه 414 شورای عالی برنامه ریزی تشکیل شد به تصویب رسید. |
رشته مدیریت بازرگانی جدول ذیل لیست واحدهاي درسي رشته حقوق مالکیت فکری مقطع كارشناسي ارشد را نشان می دهد: |