جمعه, 31 فروردين 1403

دوره کارشناسی ناپیوسته حقوق با گرایش حقوق ثبتی، دوره‌ای است که هدف از ایجاد آن تربیت کاردان مجرب برای نیازهای حقوقی، ثبتی کشور می باشد و به این ترتیب با توجه به برنامه ریزیهای خاص در این زمینه بسیاری از کمبودها ر این سطح بر طرف خواهد شد؛ آشنایی دانشجویان در این دوره، با تمامی موارد حقوقی – ثبتی- قضایی ، سبب می شود تا فارغ التحصیلان با ادامه تحصیل خود در سطوح بالاتر بعنوان دفتر یاران- سندنویسان – متصدیان املاک – متصدیان بایگانی ، آموخته های خود را جامه عمل بپوشانند ، هدف این دوره تربیت نیروی انسانی کاردان است که اداره در دفاتر اسناد رسمی را بر عهده گرفته ، بطوریکه با کسب مجموعه ای از علوم و مهارتها ، دارای بینش ، دانش و توانایی لازم در حد تجزیه و تحلیل بوده و بتوانند طرحهای نوینی را در جهت ارتقای این دانش به کار بندند و اسنادی تنظیم نموده که واجد شرایط صحیح باشد.

بهبود گردش امور و افزایش بازده محیط کار با تکمیل ساختار اجرائی در بخش برنامه ریزی دفاتر اسناد رسمی و نیز ارتقاء فرهنگ محیط شغلی دفاتر اسناد رسمی ضمن ایجاد رابطه صحیح و اصولی اداری بین کارکنان و مراجعین به دفاتر اسناد رسمی از طریق تربیت افراد متخصص و فارغ التحصیل این رشته میسر می گردد. در سالیان اخیر تحولات دانش اجتماعی ، نقش و اهمیت تخصص در مسائل حقوقی و علوم ثبتی را دو چندان نموده است ضرورت آگاهی علمی و نظریات کارشناسانه در مسائل ثبتی و امور سردفتران کاملاًً ملموس است. لذا با کمبود کاردان ویژه امور ثبتی در دفاتر اسناد رسمی و در سایر دوایر و موسسات و سازمانهای دولتی اقتضاء دارد به تربیت متخصصان دراین رشته مبادرت گردد تا دانش آموختگان در این رشته ، بتوانند با بهره گیری از دستاورد علمی و تخصص لازم و با آگاهی کافی در ، سازمان ثبت – دفاتر اسناد رسمی – محاکم و ادارات دادگستری منشاء اثرو موجب ارتقاء کیفی و تعالی امور ثبتی گردد.

 
فارغ التحصیلان دوره کاردانی ناپیوسته حقوق گرایش حقوق ثبتی قادر خواهند بود با فراگیری دانش عمومی – نظری و عملی درباره مسائل حقوقی- ثبتی -قضایی و نیز کسب تواناییهای لازم قادر خواهند بود که جهت ارتقای سطح علمی و عملی دفاتر اسناد رسمی آموخته های خود را به مرحله عمل رسانند.
لازم به ذکر است به منظور تربیت مسئولانی کاردان و مجرب با تواناییهای لازم اقدام به طراحی این دوره شده است تا بدینوسیله ضمن عینیت بخشیدن به غنای کیفیت آموزشهای تکنولوژی مرتبط با این رشته ، امکان تقویت قابلیتها و توانمندیهای کارکنان دفاتراسناد رسمی فراهم شود.
 
1-    آشنایی کامل با اسناد – انواع اسناد – اجزای حقوق ثبت و مجموعه قوانین و مقررات ثبتی
2-    آشنایی کامل با روشهای ثبت اسناد – املاک و ثبت شرکتها
3-    آشنایی کامل با وظایف و مراحل انجام کار در سطح کاردانی امور اسناد و املاک
4-    فعالیت در جمع آوری اطلاعات مربوط به بخشنامه های ثبتی و کمک در تجزیه و تحلیل آنها و کاربرد آن بصورت عملی در دفاتر اسناد رسمی
5-    نظارت بر کار اجرایی دفاتر اسنا رسمی و کنترل محاسبات براساس بخشنامه ها و قوانین ثبتی
6-    شناخت عمومی نسبت به کلیه اساسنامه های ثبتی و چگونگی کاربرد آنها با توجه به موقعیت مکانی و زمانی
7-    نظارت و کنترل پرسنل تحت سرپرستی
8-    ایجاد خلاقیت و نوآوری در افراد تحت سرپرستی، بررسی و ارائه طریق برای حل مشکلات

   

    

دورنگار:
 025-33555610 (داخلی 100)

رایانامه:
info@tolouemehr.ac.ir

صندوق پستی:
371853814

واحد برادران:
قم، پردیسان، بلوار دانشگاه،
بلوار شهروند شمالی

کد پستی: 3749113362
تلفن: 33555610-025 - داخلی 1

 

دفتر مهارت افزایی و مرکز مشاوره طلوع مهر:
قم، بلوار امین،کوچه شماره یک،
مرکز مشاوره طلوع مهر

لوکیشن نشان
تلفن: 33555610-025 - داخلی 501 و 503
025-32614070

 

واحد خواهران:
قم، خیابان شهید فاطمی(دورشهر)
نبش میدان رسالت
کدپستی: 63117-37156
تلفن: 33555610-025 - داخلی 2

طراحی و پیاده سازی : گروه نرم افزاری دیما

Template Design:Dima Group