به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی طلوع مهر جلسه دفاع از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت استراتژیک با موضوع شناسایی مولفه های فرهنگ سازمانی مطلوب در بانک ها توسط دانشجوی مقطع ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت استراتژیک جناب آقای عليرضا معصومی برگزار شد؛ در ادامه چکیده پایان نامه را بررسی میکنیم:
هدف این پژوهش شناسایی مؤلفه های فرهنگ سازمانی مطلوب در بانک ملت بود. این تحقیق از نوع همبستگی و تحلیل ماتریس واریانس کوواریانس از نوع تحلیل عاملی با روش تحلیل مؤلفه های اصلی می باشد. جامعه پژوهش در بخش کیفی، در این مرحله به منظور تهیه ابزار و پرسشنامه، از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شد. برای این منظور، نمونه ای متشکل از 30 نفر از مدیران بانک ملت با مراجعه تصادفی به شعب بانک ملت مصاحبه شدند. در مرحله کمی، پس از طراحی پرسشنامه، 200 نفر از مدیران بانک ملت بر اساس جدول مورگان در قالب خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند. توصیه های کلی در مورد حجم نمونه در تحلیل عاملی اکتشافی، حداقل 200 موضوع برای هر متغیر، معیار مناسبی برای انتخاب حجم نمونه در تحلیل عاملی اکتشافی در نظر گرفته می شود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل عاملی اکتشافی با مؤلفه های اصلی با استفاده از نرم افزار SPSS و تحلیل عاملی تأییدی با استفاده از نرم افزار لیزرل استفاده شد. ابزار گردآوری داده ها در بخش کمی، پرسشنامه محقق ساخته بود که ضریب پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ 897/0 به دست آمد و روایی محتوایی آن نیز با پرسش از خبرگان تایید شد. یافته های پژوهش نشان داد فرهنگ تفکر و نوآوری، فرهنگ تقدس کسب و کار، فرهنگ مسئولیت پذیری، فرهنگ مشتری مداری، فرهنگ مشارکت و تعامل و ساختار و روحیه کار تیمی از مولفه های آن است. فرهنگ سازمانی مطلوب در بانک ملت. بانک ملت باید فرهنگ سازمانی خود را با این مولفه ها تطبیق دهد.
کلیدواژه: فرهنگ، فرهنگ سازمانی، بانک، مشتری مداری.