جمعه, 14 ارديبهشت 1403

به گزارش روابط عمومی دانشگاه طلوع مهر جلسه دفاع از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد با موضوع بررسی عوامل موثر بر اجرای استراتژی تکنولوژی های هوشمند مبتنی بر فناوری اطلاعات و موانع آن (مورد مطالعه موسسه خدمات جانبازان و شاهد ایثار قم) توسط دانشجوی مقطع ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت استراتژیک جناب آقای محمدجواد البرزی برگزار شد؛ در این جلسه جناب آقای دکتر جعفر رحمانی به عنوان استاد راهنما حضور داشتند؛ در ادامه چکیده پایان نامه را بررسی می‌کنیم:

چکیده
پژوهش این پایان‌نامه به بررسی عوامل موثر و موانع در اجرای استراتژی‌های فناوری هوشمند در موسسه خدمات جانبازان و شاهد ایثار قم می‌پردازد. هدف این تحقیق شناسایی عوامل موفقیت و موانع اجرای استراتژی‌های فناوری هوشمند است. این پژوهش با هدف ارائه پیشنهادات عملی برای بهبود فرایند اجرای استراتژی‌های فناوری هوشمند در موسسه انجام شده است. دامنه این پژوهش شامل تمام جوانب مرتبط با عوامل مؤثر و موانع اجرای استراتژی‌های فناوری هوشمند در موسسه مورد بررسی می‌باشد

روش‌شناسی پژوهش :  با هدف بررسی عوامل موثر بر اجرای استراتژی‌های سیستم‌های اطلاعاتی، این پژوهش ابتدا با مرور ادبیات علمی از طریق مطالعه کتابخانه‌ای و جمع‌آوری اطلاعات مرتبط آغاز شد. پس از استخراج عوامل مؤثر، با استفاده از روش میدانی و استفاده از پرسشنامه‌ها و نظرات خبرگان، این عوامل دسته‌بندی و اولویت‌بندی شدند. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و پیمایشی بوده است که از ترکیب مراحل مطالعه کتابخانه‌ای و میدانی بهره گرفته است. این روش برای درک عمیق‌تر و بررسی دقیق‌تر عوامل مؤثر بر اجرای استراتژی‌های سیستم‌های اطلاعاتی، کارایی بیشتر و بهبود نتایج تحقیق را تضمین می‌کند.    
یافته‌ها: ییافته‌های پژوهش از  یازده عامل، با توجه به بررسی اجمالی و پرداختن به هر یک از این عوامل می‌تواند مفید باشد:
"یافته‌های این پژوهش بر جایگاه حیاتی تخصیص منابع در اجرای استراتژی‌های سیستم‌های اطلاعاتی تأکید دارد. بیانگر این است که نتایج حاصله از اجرای استراتژی‌های مبتنی بر اطلاعات، بر اساس تأمین و تخصیص منابع مالی و فنی بهینه، بهبود می‌یابد. همچنین، موانع ناشی از عدم هماهنگی ساختار سازمانی با استراتژی‌های مطرح و نیز نیاز به برنامه‌ریزی عملیاتی دقیقتر، برای اجرای موثرتر استراتژی‌های سیستم‌های اطلاعاتی مورد تأکید قرار گرفته است. برای موفقیت، لازم است منابع انسانی با دانش و توانمندی‌های لازم برای اجرای استراتژی‌ها مجهز گردند و سازمان با توجه به فرهنگ خود، رهبری مؤثر و کنترل صحیح را به ‌عنوان عوامل اساسی محکم ساختاردهی نماید
نتیجه‌گیری: با توجه به رتبه‌بندی مولفه‌های مختلف، می‌توان نتیجه گرفت که برای اجرای موفق‌تر استراتژی‌های سیستم‌های اطلاعاتی هوشمند، نکات زیر حائز اهمیت می‌باشند:

"بررسی نتایج نشان می‌دهد که برای اجرای مؤثر استراتژی‌های سیستم‌های اطلاعاتی هوشمند، تخصیص منابع مالی به عنوان یکی از اولین اقدامات ضروری تلقی می‌شود. همچنین، اولویت بندی استراتژی‌ها با توجه به توانمندی‌های سازمان و فراهم آوردن زیرساخت‌های فنی مناسب از دیگر مولفه‌های اساسی معرفی شده است.

نکته دیگر در اجرای موفق استراتژی‌های سیستم‌های اطلاعاتی هوشمند، سازمان‌دهی مناسب و توجه به میزان و نوع مشارکت افراد در تصمیمات استراتژیک مورد تأکید قرار می‌گیرد. همچنین، اهمیت دانش کافی برای پیاده‌سازی استراتژی‌ها و توانایی مدیران در تسهیل فرآیندهای اجرایی نیز به وضوح مشخص شده است.

نتیجه‌گیری نشان می‌دهد که برای موفقیت در این زمینه، توجه به عواملی مانند کنترل صحیح، مشارکت مدیریت در طراحی استراتژی، و ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب و هماهنگ، ضروری است. این موارد نقش مهمی در ایجاد ارتباطات موثر درون سازمانی و ایجاد انطباق با محیط بیرونی برای پیاده‌سازی موثرتر استراتژی‌های سیستم‌های اطلاعاتی هوشمند دارند."
کلیدواژه‌ها: استراتژی‌های فناوری هوشمند، عوامل موفقیت، موانع اجرا، اجرای استراتژی، موان اجرای استراتژی هوشمند، عوام موثر د راجرای استراتژی، تاثیر تخصیص منابع در موفقیت اجرای استراتژی، تاثیر زیرساخت‌های فنی در موفقیت اجرای استراتژی ، تاثیر سازمان‌دهی در موفقیت اجرای استراتژی ،تاثیر مشارکت افراد در موفقیت اجرای استراتژی ،تاثیر دانش کافی در موفقیت اجرای استراتژی ،تاثیر تسهیل فرآیندهای اجرایی در موفقیت اجرای استراتژی ، فرهنگ سازمانی، ارتباطات موثر، انطباق با محیط بیرونی

 

 

   

    

دورنگار:
 025-33555610 (داخلی 100)

رایانامه:
info@tolouemehr.ac.ir

صندوق پستی:
371853814

واحد برادران:
قم، پردیسان، بلوار دانشگاه،
بلوار شهروند شمالی

کد پستی: 3749113362
تلفن: 33555610-025 - داخلی 1

 

دفتر مهارت افزایی و مرکز مشاوره طلوع مهر:
قم، بلوار امین،کوچه شماره یک،
مرکز مشاوره طلوع مهر

لوکیشن نشان
تلفن: 33555610-025 - داخلی 501 و 503
025-32614070

 

واحد خواهران:
قم، خیابان شهید فاطمی(دورشهر)
نبش میدان رسالت
کدپستی: 63117-37156
تلفن: 33555610-025 - داخلی 2

طراحی و پیاده سازی : گروه نرم افزاری دیما

Template Design:Dima Group