به گزارش روابط عمومی دانشگاه طلوع مهر جلسه دفاع از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد با موضوع شناسایی عوامل موثر بر کیفیت رابطه از دیدگاه مشتریان با عنایت به سیستم مدیریت ارتباط با مشتری(فولاد غرب آسیا) توسط دانشجوی مقطع ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی جناب آقای عباس گلپایگانی برگزار شد؛ در این جلسه جناب آقای دکتر محمد ولیا بیدگلی به عنوان استاد راهنما حضور داشتند؛ در ادامه چکیده پایان نامه را بررسی میکنیم:
چکیده
هدف:شناسایی عوامل موثر بر کیفیت رابطه از دیدگاه مشتریان با عنایت به سیستم مدیریت ارتباط با مشتری
روششناسی پژوهش:به منظور شناسایی عوامل موثر بر کیفیت رابطه، به کمک مصاحبه ساختار یافته با رویکرد اکتشافی و تحلیل تم این مهم انجام پذیرفت و در گام دوم با تهیه و ارسال پرسشنامه برای مشتریان شرکت فولاد غرب آسیا نظرات ایشان جمع آوری و دیتا های به دست آمده با کمک نرم افزار تحلیل آماری SPSS به اطلاعات تبدیل شد .همچنین اطلاعات به دست آمد منطبق با مدل شاموت بوده که این موضوع به تفصیل در بخش پیشینه پژوهش مورد بررسی قرر گرفت
یافتهها: همانطور که انتظار می رفت بر اساس مدل شاموت و نتایج به دست آمده از نتایج پرسشنامه ی مشتریان سه عامل رضایت ، تعهد و اعتماد( وفاداری ) عوامل اصلی موثر بر کیفیت رابطه بودند و به طور موثر این عوامل با ارتقاء سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان بهبود خواهد یافت.
نتیجهگیری:چنانچه شرکت ها با رویکردی مشتری مدارانه سعی در بهبود کیفیت رابطه با مشتریان خود داشته باشند با اجرا و پیاده سازی صحیح سیستم مدیریت ارتباط با مشتری از طریق ارتقاء رضایت مندی ، ارتقاء تعهد و افزایش اعتماد و وفاداری به این مهم دست خواهند یافت .