به گزارش روابط عمومی دانشگاه طلوع مهر جلسه دفاع از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد با موضوع شناسايي راهکارهاي ارتقاء فروش شرکت تعاوني مصرف جامعه المصطفي(فروشگاه هاي کوثر) توسط دانشجوی مقطع ارشد رشته مديريت بازرگاني گرايش مديريت استراتژيک جناب آقای محمد شهبازي برگزار شد؛ در این جلسه دکتر جعفر رحمانی به عنوان استاد راهنما حضور داشتند؛ در ادامه چکیده پایان نامه را بررسی میکنیم:
چکیده
هدف: هدف از انجام پژوهش شناسايي راهکارهاي ارتقاء فروش در شرکت تعاوني مصرف جامعه المصطفي(فروشگاه هاي کوثر) بود.
روششناسی پژوهش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت جزء تحقیقات توصیفی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان شرکت تعاوني مصرف جامعه المصطفي(فروشگاه هاي کوثر) در سال 1402 بود. نمونه آماری در بخش کیفی 20 نفر از مدیران شرکت تعاوني مصرف جامعه المصطفي(فروشگاه هاي کوثر) قم بودند که به شکل هدفمند وارد پژوهش شدند. که جمع آوری داده ها در این بخش با مصاحبه انجام شده است. همچنین در بخش کمی 150 نفر از کارکنان شرکت تعاوني مصرف جامعه المصطفي(فروشگاه هاي کوثر) قم می باشند که بر اساس جدول مورگان حجم آنان برآورد و به شیوه در دسترس وارد پژوهش شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات در بخش کمی پرسشنامه بود. که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. برای آنالیز داده ها از نرم افزار spss و pls استفاده شد.
یافتهها: نتایج نشان داد راهکارهای ارتقا فروش در شرکت تعاوني مصرف جامعه المصطفي(فروشگاه هاي کوثر) به 5 دسته تقسیم می شود که عبارت است از عوامل درون مرزی، عوامل برون مرزی، عوامل بین فردی، عوامل مالی و عوامل سیاستی. همچنین نتایج حاصل از رتبه بندی آماره فریدمن نشان داد ترتیب اهمیت عوامل فوق عبارت است از عوامل درون مرزی، عوامل مالی، عوامل بین فردی، عوامل سیاستی و عوامل برون مرزی.
نتیجهگیری:می توان نتیجه گرفت مجموعه عوامل در ارتقای فروش شرکت موثر هستند که توجه به این عوامل از سوی مدیران ضروری به نظر می رسد.