چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی طلوع مهر جلسه آشنایی با ظرفیت های موسسه آموزش عالی طلوع مهر روز سه شنبه با حضور خبرنگاران استان و مسئولان موسسه در سالن اجتماعات مهندس رسولی در این مرکز برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر مرتضی جوانعلی آذر معاون آموزشی موسسه ضمن ارائه گزارشی از فرآیند برگزاری کلاس های مجازی افزود: بعد از انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در کشور در اولین فرصت و اولین روز آموزشی کلاس ها به صورت مجازی برگزار شد و میتوان گفت طلوع مهر در این زمینه در کشور پیشتاز بود.

وی در ادامه گفت: با هم اندیشی و هم فکری همکاران شعار "یادگیری تعططیل شدنی نیست" را انتخاب کردیم و این شعار را مبنا قرار دادیم؛ بعد از انتخاب این شعار، شعار هایی مشابه در دانشگاه های کشور انتخاب شد.

جوانعلی آذر در ادامه افزود: بعضی از دانشجویان امکانات حضور در کلاس مجازی را نداشتند؛ در همین راستا جهت ارتقاء سطح کیفی کلاس های مجازی اینترنت رایگان در اختیار دانشجویان قرار گرفت. جهت استفاده هرچه بهتر از کلاس های مجازی تمامی کلاس ها ضبط شده و بلافاصله در سایت بارگذاری می شد.

معاون آموزش موسسه تصریح کرد: جهت استفاده دانشجویان از منابع درسی، جزوات و سایر مطالبی که استاد در اختیار دانشجویان قرار می داد "سامانه تکالیف" خریداری شد و در دسترس دانشجویان موسسه قرار گرفت؛ آموزش آنلاین و آموزش آفلاین مکمل یکدیگر هستند و راه اندازی این سامانه گام بزرگی جهت ارتقاء سطح کیفی آموزش آنلاین موسسه بود.

وی در ادامه افزود: امکاناتی را در اختیار اساتید قرار دادیم تا بتوانند از بهترین شرایط جهت تدریس برخوردار باشند؛ بعضی از دروس محاسباتی هستند و نیاز به تجهیزات داشتند که موسسه این تجهیزات را فراهم نمود؛ از جمله این امکانات میتوان به خرید قلم نوری، خرید هدست، خرید لب تاب و ... اشاره کرد.

جوانعلی آذر با اشاره به آموزش اساتید و دانشجویان گفت: جلساتی با حضور دانشجویان به صورت مجازی برگزار شد و آموزش های لازم جهت حضور در کلاس های مجازی به ایشان ارائه شد؛ آموزش به اساتید نیز جهت تدریس در کلاس های مجازی طی چند نوبت انجام شد و نتایج خوبی به همراه داشت.

وی خاطرنشان کرد: به واسطه درخشش موسسه آموزش عالی طلوع مهر در زمینه آموزش مجازی در کشور، وزارت علوم میزبانی برگزاری وبینار دانشگاه های غیرانتفاعی کشور را به طلوع مهر داد و این جلسه با حضور دکتر خاکی صدیق معاون آموزش وزارت علوم برگزار شد.

جوانعلی آذر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص امنیت امتحانات و عدم پیشینه دانشگاه ها در برگزاری آزمون های آنلاین گفت: تلاش کردیم تا جای ممکن کیفیت برگزاری آزمون ها را بالا ببریم؛ امتحانات طلوع مهر در چهار مدل طراحی و برگزار شد؛ امتحانات تحقیقی، آزمون شفاهی آنلاین، آزمون های تستی و آزمون های کتاب باز؛ تنوع بخشی به آزمون ها و تلفیق این آزمون ها سطح کیفی برگزاری امتحانات را بالا برد.

سوال بعدی که از معاون آموزش پرسیده شد در مورد پهنای باند جهت برگزاری کلاس های مجازی بود که وی اینگونه پاسخ داد: زیرساخت آموزش مجازی در کشور مناسب نیست و باید ارتقاء پیدا کند، در موسسه آموزش عالی طلوع مهر برای شروع کلاس های مجازی پهنای باند مناسبی تهیه شد و در اختیار دانشجویان قرار گرفت؛ شایان به ذکر است در حال حاضر موسسه آموزش عالی طلوع مهر آمادگی دارد که امکانات آموزش مجازی را در اختیار سایر مراکز قرار دهد.

در ادامه این جلسه احمد معمارزاده معاون فرهنگی دانشجویی موسسه افزود: یکی از اقداماتی که در این مدت صورت گرفت ارتباط دانشجویان با کارشناسان موسسه بود که این ارتباط از طریق سایت و شبکه های اجتماعی به صورت منظم انجام شد.

وی تصریح کرد: حدود 50 نفر از نمایندگان دانشجویان به صورت مکرر و شبانه روز در حال پیگیری مسائل دانشجویان بودند و با موسسه در تعامل بودند؛ در خصوص آموزش مجازی هر گونه سوال یا مشکلی که پیش آمده از طریق نمایندگان به سرعت برطرف شده است.

در ادامه جلسه حسین محمودی مدیر پژوهش موسسه در خصوص جایگاه پژوهش در طلوع مهر افزود: بخش عمده ای از رسالت و ماموریت واحد های آموزش عالی در حوزه های پژوهشی پیگیری می شود؛ طلوع مهر نیز مانند دانشگاه های دیگر در حوزه تولیدات پژوهشی عملکرد خوبی داشته است؛ برگزاری کرسی های علمی-ترویجی، تولید بیش از 300 عنوان مقاله، بیش از 40 عنوان کتاب که توسط اساتید موسسه تالیف شده و توسعه دو واحد کتابخانه در واحد خواهران و برادران با بیش از 10 هزار عنوان کتاب از مواردی هست که در حوزه پژوهش صورت گرفته است.

مدیر پژوهش در ادامه تصریح کرد: ظرفیت پژوهش و اعتباراتی که در این حوزه تخصیص داده می شود باید در دانشگاه های غیردولتی نیز استفاده شود، از این فرصت و ظرفیتی که در اختیار موسسات قرار گرفته باید به نحو احسن استفاده شود و دستگاه های اجرایی نیز باید از این ظرفیت استفاده کنند.

محمودی با اشاره به تاسیس اندیشکده مطالعات آینده پژوهی افزود: ارتباطات خوبی با اساتید حوزه آینده پژوهی برقرار شده است؛ نشست های آینده پژوهی، میزگرد های آینده پژوهی و مقالاتی در این حوزه تالیف شده است که همه اینها فرصتی برای توسعه استان هست که در اختیار دستگاه های اجرایی قرار بگیرد.

در بخش بعدی این نشست حجت الاسلام دکتر علی بنایی رئیس موسسه آموزش عالی طلوع مهر ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار افزود: هدف اصلی ما رشد و ارتقاء جایگاه قم در زمینه های علمی و فرهنگی هست؛ جلساتی با عنوان " قم پایتخت فرهنگی جهان اسلام" در موسسه برگزار شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های علمی و کاربردی طلوع مهر تصریح کرد: اساتیدی در حوزه های فرهنگی و آینده پژوهی در طلوع مهر مشغول به تدریس هستند که ظرفیت بسیار مطلوبی در حوزه های فرهنگی دارند؛ از دستگاه های اجرایی و مدیران استان دعوت شده تا از این ظرفیت استفاده شود و در رشد و ارتقاء شهر قم به کار گرفته شود.

حجت الاسلام بنایی با اشاره به فراهم سازی بستر علمی در استان خاظرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت های علمی در استان استفاده شود؛ پایان نامه هایی که در موسسه دفاع می شود میتواند راه حل و کلید بسیاری از مسائل فرهنگی استان باشد لذا باید از این ظرفیت کاربردی به بهترین شکل استفاده کرد.

   

    

دورنگار:
 025-33555610 (داخلی 100)

رایانامه:
info@tolouemehr.ac.ir

صندوق پستی:
371853814

واحد برادران:
قم، پردیسان، بلوار دانشگاه،
بلوار شهروند شمالی

کد پستی: 3749113362
تلفن: 33555610-025 - داخلی 1

 

دفتر مهارت افزایی و مرکز مشاوره طلوع مهر:
قم، بلوار امین،کوچه شماره یک،
مرکز مشاوره طلوع مهر

لوکیشن نشان
تلفن: 33555610-025 - داخلی 501 و 503
025-32614070

 

واحد خواهران:
قم، خیابان شهید فاطمی(دورشهر)
نبش میدان رسالت
کدپستی: 63117-37156
تلفن: 33555610-025 - داخلی 2

طراحی و پیاده سازی : گروه نرم افزاری دیما

Template Design:Dima Group