پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

img 0870عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: سعادت یک جامعه به ایفای نقش دانشگاه‌های آن بستگی دارد.

حسن زارعی‌متین در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که با موضع توانمند سازی و توسعه دانش ارزشمند برگزار شد، گفت: دانشگاه ایده‌آل می‌تواند جامعه را سعادتمند کند.
وی با بیان اینکه مقدرات کشورها در دست محصولات دانشگاه‌ها است، عنوان کرد: محصولات دانشگاه‌ها را چیزهایی مانند دانش، فرهنگ و مهارت تشکیل می‌دهند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه نیروی انسانی نیز یکی از محصولات دانشگاه‌ها است، افزود: دانشجوی توانمند می‌تواند جامعه را به سوی پیشرفت و تعالی سوق دهد.
وی تصریح کرد: اینکه سعادت یک ملت در دانشگاه رقم می‌خورد به این معنی است که نیروی انسانی که در دانشگاه تربیت می‌شود اگر متخصص و توانمند باشد، می‌تواند بسیاری از موانع را از مسیر حرکت جامعه بردارد.
استاد موسسه طلوع مهر افزود: البته کارکردهای دانشگاه تنها به حوزه توسعه علوم ارتباط پیدا نمی‌کند بلکه کارکردهایی در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز برای دانشگاه تعریف شده که در هویت دانشجویان تجلی پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: سرمایه‌های اجتماعی و سرمایه‌های روانشناختی جامعه از دیگر مواردی هستند که در دانشگاه شکل گرفته و به هویت دانشگاهیان ارتباط دارند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه باید هویت دانشجویی برای جامعه و مردم تعریف شود، اظهار داشت: امام خمینی (ره) بارها تأکید کرده‌اند که دانشگاه را باید به سوی معنویت برد و رسیدن به دانشگاه اسلامی منوط به همین معنویت بخشیدن به فضای دانشگاه است.
وی خاطرنشان کرد: نخستین و مهم‌ترین بعد هویت دانشجویی هویت علمی آن است، به طوری که خلق، مدیریت و نشر دانش باید به عنوان یک کارکرد اصلی دانشگاه مورد توجه دانشجویان و مسئولان قرار گیرد.
زارعی متین گفت: دومین بعد هویت دانشجو، هویت دینی و معنوی است که تمام ابعاد دیگر هویت دانشجو از این بعد تأثیر می‌پذیرد.
وی تصریح کرد: دانشگاه معنوی دانشگاهی است که سه بعد مدیریت، دانشجو و فرهنگ آن معنوی است و امروز در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که سازمان‌های معنوی کارکرد بهتری نسبت به دیگر سازمان‌ها دارند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: تقویت سرمایه‌های اجتماعی از طریق توسعه فعالیت‌های اجتماعی و جنبش‌های دانشجویی از دیگر ابعادی است که هویت دانشجویی را تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه باید سیاسی باشد، افزود: امروز دانشگاه‌ها و سازمان‌های ما را سکوتی فراگرفته اما این در حالی است که دانشگاه باید سیاسی، پویا و همیشه در صحنه باشد.
زارعی‌متین ادامه داد: باید دانشجویان نگرش سیاسی خود را تقویت کرده و نقش نظارتی خود را در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به خوبی ایفا کنند.
وی با بیان اینکه دانشگاه نقش الگوسازی در جامعه دارد، گفت: یکی از وظایف دانشگاه فرهنگ‌سازی در میان مردم است چراکه مردم از دانشجو الگو می‌گیرند و باید این هویت نمادین مورد توجه دانشجو قرار گیرد.

خبرگزاری فارس (لینک اصلی)
جمعه 17 آذر 1391

   

    

دورنگار:
 025-33555610 (داخلی 100)

رایانامه:
info@tolouemehr.ac.ir

صندوق پستی:
371853814

واحد برادران:
قم، پردیسان، بلوار دانشگاه،
بلوار شهروند شمالی

کد پستی: 3749113362
تلفن: 33555610-025 - داخلی 1

 

دفتر مهارت افزایی و مرکز مشاوره طلوع مهر:
قم، بلوار امین،کوچه شماره یک،
مرکز مشاوره طلوع مهر

لوکیشن نشان
تلفن: 33555610-025 - داخلی 501 و 503
025-32614070

 

واحد خواهران:
قم، خیابان شهید فاطمی(دورشهر)
نبش میدان رسالت
کدپستی: 63117-37156
تلفن: 33555610-025 - داخلی 2

طراحی و پیاده سازی : گروه نرم افزاری دیما

Template Design:Dima Group