رشته مدیریت بازرگانی (استراتژیک) برنامه درسی بازنگری شده دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته، مصوب کمیسیون برنامهریزی آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری مورخ پنجم اردیبهشت ماه هزار و سیصد و نود و پنج |
1.تعریف و هدف:
دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کسب و کار های تولیدی و خدماتی،تجاری، موسسات و شرکت های دولتی و خصوصی است.
در این دوره دانشجویان با فراگیری نظریه های نوین مدیریت بازرگانی قادر خواهند شد تا به عنوان محقق به پژوهش پرداخته و با تجزیه و تحلیل تخصصی مسائل مدیریتی به اداره موفقیت آمیز سازمان ها کمک نمایند.
2.طول دوره و شکل نظام:
طول دوره حداکثر 6 نیمسال است که شامل واحد های نظری و پایان نامه خواهد بود. طول هر نیمسال تحصیلی 16 هفته است. در این دوره علاوه بر درس های نظری،دانشجویان موظف هستند قابلیت و مهارت های خود را در چارچوب تحقیق در مورد یکی از معضلات کاربردی و علمی مدیریت بازرگانی نشان دهند.
3.تعداد واحد درسی:
تعداد کل واحد های درسی در دوره کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی 32 واحد به شرح زیر هست.
- دروس پایه 10 واحد
- دروس اصلی 10 واحد
- دروس تخصصی 8 واحد
- پایان نامه 4 واحد