دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

نشست تخصصی بررسی نقش حکومت آل سعود در نقض حقوق بشر برگزار شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم گفت: نشست تخصصی بررسی نقش حکومت آل سعود در نقض حقوق بشر با هدف بیان ظلم، جنایت و نقض حقوق بشر در کشور های اسلامی صهیونیست از جمله عربستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی طلوع مهر اولین نشست تخصصی بررسی حکومت آل سعود در حقوق بشر در منطقه، با تمرکز بر اعدام ها و مفقودین مبارزین انقلابی با همکاری موسسه آموزش عالی طلوع مهر روز چهارشنبه 8 خرداد ماه با حضور کارشناسان حقوق بین الملل از جمله دکتر احمد الحجازی از عربستان، دکتر سید راشد عباس نقوی از پاکستان و استاد حبیب الله از کشور تاجیکستان در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم و میزبان برگزاری این نشست تخصصی اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست بیان ظلم و جور و نقض حقوق بشر در کشوری اسلامی همچون عربستان است.

حجت الاسلام پوررضا ادامه داد: هیچ کجای دنیا ظلم و نقض حقوق بشر را نمی پسندند و مسلمانان وظیفه شناس نسبت به آنچه در پیرامون خود می بینند واکنش نشان داده و مقابل ظلم می ایستند.

وی افزود: جبهه نفاق در طول تاریخ همواره مقابل اسلام ناب بوده و همیشه سعی بر تفرقه افکنی داشته است؛ و این انقلاب اسلامی بود که چشم ملت ها را نسبت به ظلم جبهه نفاق نسبت به مسلمانان، بازکرد.

وی در پایان تصریح کرد: امروزه اسلام صهیونیستی مقابل ما ایستاده و به مراتب نسبت به دشمنان غیر مسلمان خطرناک تر است؛ این جبهه نفاق امروز عریان در مقابل اسلام ناب محمدی قد علم کرده است.

دبیر انجمن بین المللی عدالت ملل نیز ضمن تشکر از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و موسسه آموزش عالی طلوع مهر برای برگزاری این نشست اظهار داشت: حقوق بشر میراث گمشده مومنین است اما در حال حاضر آمریکایی ها و اروپایی ها و آنان که ناقض حقوق بشر هستند از آن دم می زنند.

حجت الاسلام میثم همدانی در ادامه از اهداف تاسیس انجمن بین المللی عدالت ملل گفت: هدف اصلی انجمن عدالت ملل خدمت به بشریت و رساندن صدای مظلومان است.

وی تصریح کرد: این انجمن شامل بخش های مختلفی از جمله حقوق بین الملل، حقوق مدنی، حقوق بشر و... است که به زبان های مختلف از جمله انگلیسی، اردو و عربی فعالیت می کنند.

در بخش بعدی این نشست حجت الاسلام احمد الحجازی کارشناس سیاسی از عربستان ضمن ارائه گزارشی از جنایات حکومت آل سعود افزود: امروزه رسانه ها در کمین نشسته اند تا جنایات آل سعود را به جهانیان منعکس کنند و در این انعکاس حضور آمریکایی ها و اسرائیلی ها پررنگ تر دیده می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در کتب تاریخی آمده است که کشتارو سربریدن، ساختاراین حکومت را تشکیل داده است و تعداد قربانیان جنایات آل سعود به ده ها هزار نفر فراتر می رود.

در بخش بعدی دکتر سید راشد عباس نقوی کارشناس سیاسی از کشور پاکستان با اشاره به حقوق بشر در کشور های اسلامی و خاورمیانه اظهار داشت: حقوق بشر از دست ما خارج شد و دست غرب افتاد؛ حقیقتا ما صاحب این اصطلاح حقوق بشر بودیم؛ البته این به این معناست که کشور های غربی فقط صاحب اسم حقوق بشر هستند.

در بخش پایانی این نشست دکتر حبیب الله کارشناس سیاسی از تاجیکستان از طریق ویدیو کنفرانس ضمن تشکر از انجمن عدالت ملل و قم و طلوع مهر بیان کرد: حکومت های منطقه آسیای میانه عموما با دین و دیدنداری راهبرد فشار را پیش رو گرفته اند.

 

 

 

 

 

   

    

دورنگار:
 025-33555610 (داخلی 100)

رایانامه:
info@tolouemehr.ac.ir

صندوق پستی:
371853814

واحد برادران:
قم، پردیسان، بلوار دانشگاه،
بلوار شهروند شمالی

کد پستی: 3749113362
تلفن: 33555610-025 - داخلی 1

 

دفتر مهارت افزایی و مرکز مشاوره طلوع مهر:
قم، بلوار امین،کوچه شماره یک،
مرکز مشاوره طلوع مهر

لوکیشن نشان
تلفن: 33555610-025 - داخلی 501 و 503
025-32614070

 

واحد خواهران:
قم، خیابان شهید فاطمی(دورشهر)
نبش میدان رسالت
کدپستی: 63117-37156
تلفن: 33555610-025 - داخلی 2

طراحی و پیاده سازی : گروه نرم افزاری دیما

Template Design:Dima Group