دوره کارشناسی ناپیوسته حقوق با گرایش حقوق ثبتی، دورهای است که هدف از ایجاد آن تربیت کاردان مجرب برای نیازهای حقوقی، ثبتی کشور می باشد و به این ترتیب با توجه به برنامه ریزیهای خاص در این زمینه بسیاری از کمبودها ر این سطح بر طرف خواهد شد؛ آشنایی دانشجویان در این دوره، با تمامی موارد حقوقی – ثبتی- قضایی ، سبب می شود تا فارغ التحصیلان با ادامه تحصیل خود در سطوح بالاتر بعنوان دفتر یاران- سندنویسان – متصدیان املاک – متصدیان بایگانی ، آموخته های خود را جامه عمل بپوشانند ، هدف این دوره تربیت نیروی انسانی کاردان است که اداره در دفاتر اسناد رسمی را بر عهده گرفته ، بطوریکه با کسب مجموعه ای از علوم و مهارتها ، دارای بینش ، دانش و توانایی لازم در حد تجزیه و تحلیل بوده و بتوانند طرحهای نوینی را در جهت ارتقای این دانش به کار بندند و اسنادی تنظیم نموده که واجد شرایط صحیح باشد.
بهبود گردش امور و افزایش بازده محیط کار با تکمیل ساختار اجرائی در بخش برنامه ریزی دفاتر اسناد رسمی و نیز ارتقاء فرهنگ محیط شغلی دفاتر اسناد رسمی ضمن ایجاد رابطه صحیح و اصولی اداری بین کارکنان و مراجعین به دفاتر اسناد رسمی از طریق تربیت افراد متخصص و فارغ التحصیل این رشته میسر می گردد. در سالیان اخیر تحولات دانش اجتماعی ، نقش و اهمیت تخصص در مسائل حقوقی و علوم ثبتی را دو چندان نموده است ضرورت آگاهی علمی و نظریات کارشناسانه در مسائل ثبتی و امور سردفتران کاملاًً ملموس است. لذا با کمبود کاردان ویژه امور ثبتی در دفاتر اسناد رسمی و در سایر دوایر و موسسات و سازمانهای دولتی اقتضاء دارد به تربیت متخصصان دراین رشته مبادرت گردد تا دانش آموختگان در این رشته ، بتوانند با بهره گیری از دستاورد علمی و تخصص لازم و با آگاهی کافی در ، سازمان ثبت – دفاتر اسناد رسمی – محاکم و ادارات دادگستری منشاء اثرو موجب ارتقاء کیفی و تعالی امور ثبتی گردد.
فارغ التحصیلان دوره کاردانی ناپیوسته حقوق گرایش حقوق ثبتی قادر خواهند بود با فراگیری دانش عمومی – نظری و عملی درباره مسائل حقوقی- ثبتی -قضایی و نیز کسب تواناییهای لازم قادر خواهند بود که جهت ارتقای سطح علمی و عملی دفاتر اسناد رسمی آموخته های خود را به مرحله عمل رسانند.
لازم به ذکر است به منظور تربیت مسئولانی کاردان و مجرب با تواناییهای لازم اقدام به طراحی این دوره شده است تا بدینوسیله ضمن عینیت بخشیدن به غنای کیفیت آموزشهای تکنولوژی مرتبط با این رشته ، امکان تقویت قابلیتها و توانمندیهای کارکنان دفاتراسناد رسمی فراهم شود.
1- آشنایی کامل با اسناد – انواع اسناد – اجزای حقوق ثبت و مجموعه قوانین و مقررات ثبتی
2- آشنایی کامل با روشهای ثبت اسناد – املاک و ثبت شرکتها
3- آشنایی کامل با وظایف و مراحل انجام کار در سطح کاردانی امور اسناد و املاک
4- فعالیت در جمع آوری اطلاعات مربوط به بخشنامه های ثبتی و کمک در تجزیه و تحلیل آنها و کاربرد آن بصورت عملی در دفاتر اسناد رسمی
5- نظارت بر کار اجرایی دفاتر اسنا رسمی و کنترل محاسبات براساس بخشنامه ها و قوانین ثبتی
6- شناخت عمومی نسبت به کلیه اساسنامه های ثبتی و چگونگی کاربرد آنها با توجه به موقعیت مکانی و زمانی
7- نظارت و کنترل پرسنل تحت سرپرستی
8- ایجاد خلاقیت و نوآوری در افراد تحت سرپرستی، بررسی و ارائه طریق برای حل مشکلات