به گزارش روابط عمومی دانشگاه طلوع مهر جلسه دفاع از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد با موضوع بررسی رابطه تمرکز مشتری و مدیریت سود: نقش تعدیلی سهامداران نهادی توسط دانشجوی مقطع ارشد رشته حسابداری جناب آقای مهران یاراحمدی برگزار شد؛ در این جلسه دکتر محمد جواد زارع بهنمیری به عنوان استاد راهنما حضور داشتند؛ در ادامه چکیده پایان نامه را بررسی میکنیم:
چکیده
دردنیای رقابتی، حفظ مشتریان عمده نقش کلیدی و مهمی در جایگاه و نهایتاً بقای شرکتها دارد. بنابراین، شرکت ها نسبت به مشتریان در موقعیت ضعیفی قرار دارند که منجر به مهم شدن نقش مشتریان در نظارت خارجی و قابلیت تأیید بالای اطلاعات مشتری می شود. با این حال، نظارت قوی مشتریان عمده، شرکتها را مجبور به اجرای مدیریت سود واقعی برای مقابله با فشار می کند. اما حضور سهامداران نهادی به عنوان ناظر در داخل شرکت مانع شدت گرفتن رابطه بین تمرکز مشتری و مدیریت سود واقعی می شود. اما در نبود شواهد علمیو تجربی مناسب، پژوهش حاضر به بررسی بررسی رابطه تمرکز مشتری و مدیریت سود: نقش تعدیلی سهامداران نهادی میپردازد. در همین راستا نمونهای مشتمل بر 110 شرکت پذیرفته در بورس اوراق بهادار طی بازه زمانی 1394 - 1401 انتخاب و آزمون شده است. نتایج با استفاده از روش رگرسیون چندگانه نشان میدهد که که تمرکز مشتری بالا منجر به افزایش مدیریت سود واقعی میشود. همچنین، مالکیت نهادی بر ارتباط بین تمرکز مشتری و مدیریت سود واقعی تاثیری ندارد.