یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403

مراسم گرامیداشت روز دانشجو با موضوع دانشجویان تراز آینده و با سخنرانی دکتر ملکی فر به صورت پخش زنده از اینستاگرام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی طلوع مهر مراسم مجازی گرامیداشت روز دانشجو به همت معاونت فرهنگی دانشجویی موسسه و با سخنرانی دکتر عقیل ملکی‌فر آینده‌پژوه، موسس اندیشکده آصف، کارآفرین و نویسنده بیش از ۶۰ جلد کتاب و با حضور دانشجویان موسسه آموزش عالی طلوع مهر به صورت پخش زنده از اینستاگرام طلوع مهر برگزار شد.

در ابتدای مراسم معماری زاده معاون فرهنگی دانشجویی موسسه آموزش عالی طلوع مهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سه شهید روز ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ و تبریک به دانشجویان به مناسبت این روز بزرگ، به سوابق دکتر عقیل ملکی فر اشاره داشتند.

دکتر ملکی فر در ابتدا ضمن تبریک روز دانشجو به دانشجویان، اشاره ای به شروع تحصیل خود از نوجوانی تا به امروز کرد و افزود: روز دانشجو را به خودم نیز تبریک میگویم زیرا که همچنان در طلب علم هستم و از اساتید همچنان بهره میبرم؛ وی ضمن معرفی چند نفر از اساتیدی که در در طول تحصیل با ایشان آشنا شده اند، دکتر صفی الدین صفوی نائینی را نام بردند و او را علامه بزرگ و جامع الاطراف خواندند و خود را مدیون چنین اساتیدی دانستند.

این پژوهشگر در ادامه افزود: اگر در زندگی ام توفیقی بدست آوردم و در طول تحصیل به موفقیتی دست پیدا کرده ام به دو دلیل بوده است؛ هنر شاگردی کردن در کنار اساتید شایسته بسیار مهم است و می‌تواند در تحصیل و آموزش بسیار تاثیر گذار باشد؛ همچنین اگر دانشجویان هنر "خودیادگیری" را بدست بیاورند چند گام جلوتر از بقیه قدم خواهند گذاشت و نتیجه زحمات و پشتکارشان را زود تر خواهند دید.

دکتر ملکی با تاکید بر موضوع خود یادگیری تصریح کرد: امروزه جهان به سرعت در حال تغییر است و این امر مهم باعث شده که نظام آموزشی در دنیا به سمت خودیادگیری رود؛ در دنیایی که تغییرات پرشتاب است و ثباتی در آن دیده نمی‌شود باید مهارت خود یادگیری را در اصول نظام آموزشی قرار داد؛ به معنای ساده تر می‌توان گفت که دانشجویان یاد بگیرند که چگونه یاد بگیرند! اگر این دانش را داشته باشند میتوانند در پیشرفت و ارتقاء سطح آموزشی تاثیر گذار باشند.

وی با اشاره به عصر موجود و هدف تمدن بشری در عصر امروزی افزود: تمدن بشری در گذر زمان دارای امواج مختلفی بوده است؛ در حال حاضر بشر در عصر دانش به سر می‌برد؛ اگر محصلان زمان خود را بشناسند و رسالت خود را بدانند رمز موفقیت را بدست آورده اند؛ اگر الان در عصر دانش هستیم باید دانشگر باشیم و اگر دنیا به سمت عصر خلاقیت و معنویت بود باید ذهن خلاق و معنوی داشته باشیم؛ آموزگاران آینده معلمان خلاقیت و معنویت هستند؛ از این رو معلم را میتوان انسان ساز و آموزش را میتوان کارخانه انسان سازی معرفی کرد و اگر این کارخانه رسالت خود را بداند تولیدات آن در امواج مختلف زمان پاسخگوی نیاز جامعه بشری خواهد بود.

دکتر ملکی در پایان نیز با تاکید بر شناخت آینده و تحولات علمی در گذر زمان تصریح کرد: اگر معلمان شاگردان خود را برای امروز تربیت کنند، علم آنان در آینده غریبه است؛ شناخت علم آینده باید در اصول آموزشی ما نهادینه شود به طوری که محصل بومی دنیای آینده باشد و علم آن منسوخ نشده باشد؛ به تعبیر دیگر باید فرزند زمان آینده باشیم.

در پایان جلسه معماری زاده ضمن طرح سوالی که بیشتر دانشجویان با آن روبه رو هستند افزود: دغدغه دانشجویان در ابتدای مسیر تحصیل و انتخاب رشته مورد نظرشان بسیار زیاد است؛ بهترین راهکار از نظر استاد ملکی‌فر چیست؟ دکتر ملکی‌فر در پاسخ به این سوال با تاکید بر "عشق شغلی" گفت: هر کدام از ما برای یک کار آفریده شده ایم و می‌توانیم در آن کار و شغل به اوج برسیم؛ ابزار یادگیری ما استعداد و هوش است و استعداد منحصر به فرد هر شخص ارتباط مستقیم با موفقیت شغلی آن دارد؛ اگر بتوانیم این استعداد و علاقه را در خود پیدا کنیم نیمی از مسیر موفقیت را طی کرده ایم؛ دکتر ملکی‌فر با ذکر یک ضرب المثل قدیمی جلسه را پایان دادند: هر کسی را بهر کاری ساخته اند، مهر آن را در دلش انداخته اند.

   

    

دورنگار:
 025-33555610 (داخلی 100)

رایانامه:
info@tolouemehr.ac.ir

صندوق پستی:
371853814

واحد برادران:
قم، پردیسان، بلوار دانشگاه،
بلوار شهروند شمالی

کد پستی: 3749113362
تلفن: 33555610-025 - داخلی 1

 

دفتر مهارت افزایی و مرکز مشاوره طلوع مهر:
قم، بلوار امین،کوچه شماره یک،
مرکز مشاوره طلوع مهر

لوکیشن نشان
تلفن: 33555610-025 - داخلی 501 و 503
025-32614070

 

واحد خواهران:
قم، خیابان شهید فاطمی(دورشهر)
نبش میدان رسالت
کدپستی: 63117-37156
تلفن: 33555610-025 - داخلی 2

طراحی و پیاده سازی : گروه نرم افزاری دیما

Template Design:Dima Group